Regulamin sklepu

Regulamin obowiązuje od 25 grudnia 2014 r.

I. Zakupy po zalogowaniu (z rejestracją) i bez logowania (bez rejestracji).

1. Właścicielem Turystycznego Sklepu Internetowego "e-Horyzont" jest firma FAM - M. GABRYOŁEK Spółka Jawna, (rok powstania 1995).

2. W sklepie "e-Horyzont" można dokonywać zakupów w dwóch opcjach - po zalogowaniu (z rejestracją) i bez logowania (bez rejestracji).

3. Zakupy po zalogowaniu wymagają rejestracji w systemie sklepu. Można tego dokonać w każdej chwili podczas odwiedzin i przeglądania sklepu, najpóźniej podczas finalizowania zakupów. Gdy dokonasz już wyboru towaru, po przejściu do kasy pojawi się zawartość koszyka a następnym etapem będzie określenie sposobu wysyłki, płatności i zatwierdzenie zamówienia. Na tym etapie możesz wybrać przycisk zarejestruj się, wówczas pojawi się formularz rejestracyjny, w którym należy wypełnić wszystkie pola oznaczone gwiazdką *.

Dzięki rejestracji zostanie utworzone Twoje konto klienta zawierające dane konieczne do realizacji zamówień w sklepie oraz historię zakupów. Dzięki niemu omijasz proces ponownego wypełniania formularza wysyłkowego podczas kolejnej wizyty w naszym sklepie i unikasz ew. omyłek. Przy następnych zakupach - jeśli jesteś już zarejestrowanym klientem - wystarczy podać swój login hasło, aby dokończyć transakcję. Ponadto logując się na stronie możesz sprawdzać status swojego zamówienia i sprawdzać dane dotyczące przesyłki. Ponadto podczas rejestracji możesz zaznaczyć (lub nie) zgodę na otrzymywanie informacji o nowościach i promocjach w naszym sklepie.

4. Zakupy bez logowania (bez rejestracji) umożliwiają dokonanie jednorazowej transakcji w sklepie internetowym. Przy zatwierdzaniu zamówienia należy wybrać opcję zamów bez rejestracji. Ta opcja zamówienia nie tworzy konta klienta i historii jego zakupów, nie umożliwia też informowania za pośrednictwem systemu sklepu o statusie zamówienia i przekazywania danych o wysyłce paczki.

5. Rejestracja w sklepie i zakupy jednorazowe bez rejestracji są równoznaczne z akceptacją regulaminu sklepu.

6. Powierzone nam dane są przeznaczone wyłącznie dla potrzeb sklepu e-Horyzont (wyłącznie do realizacji zamówień i informowania o promocjach) i nie będą udostępniane innym podmiotom (p. pkt "ochrona danych osobowych" w regulaminie sklepu).

 

II. Nota dot. potwierdzenia zamówienia, dostępność produktów

Z uwagi na fakt, iż treści widniejące na stronach internetowych naszego sklepu nie stanowią skierowanej do Klienta "oferty" w rozumieniu przepisów prawa cywilnego, a jedynie zaproszenie do składania zamówień zastrzegamy, iż: 
- generowane automatycznie przez system i nie podpisane przez żadną konkretną osobę potwierdzenie zamówienia wysyłane do klienta po złożeniu przezeń zamówienia w tym systemie stanowi wyłącznie potwierdzenie Klientowi danych, które wprowadził on do systemu naszego sklepu (tj. potwierdzenie wprowadzonej przezeń treści), natomiast nie stanowi z naszej strony potwierdzania przyjęcia tego zamówienia do realizacji i nie jest jeszcze zawarciem umowy, 
- do zawarcia umowy sprzedaży danego towaru dochodzi dopiero po zweryfikowaniu przez nas dostępności towaru objętego złożonym nam zamówieniem i po wysłaniu do Klienta wyraźnego potwierdzania przyjęcia (akceptacji) tego zamówienia do realizacji.

Ponieważ aktualizacja stanów magazynowych sklepu internetowego (względem naszych sklepów rzeczywistych) odbywa się raz dziennie, może wystąpić sytuacja, że zamawiany towar jest już niedostępny. O braku towaru informujemy wówczas klienta, a w przypadku wcześniejszej przedpłaty - zwracamy pieniądze na jego konto.

 

III. Ceny w sklepie internetowym

Podane w sklepie ceny są cenami brutto, czyli zawierają podatek VAT. Ceny są podawane w polskich złotych (PLN). W przypadku złożenia przez Ciebie zamówienia za pośrednictwem naszej strony internetowej, wskazana tam informacja o cenie towaru ma charakter wiążący aż do czasu dostarczenia Ci zamówionego za tę cenę towaru, tj. nie może ulec zmianie. W przypadku natomiast, gdy opuszczasz naszą stronę internetową (tj. opuszczasz tryb on-line) bez złożenia zamówienia, wówczas podana na tej stronie informacja o cenie towaru przestaje mieć charakter wiążący z chwilą opuszczenia przez Ciebie owej strony w trybie on-line.
Uwaga! Zastrzegamy sobie prawo do błędów w druku materiałów reklamowych i w newsletterach.

 

IV. Realizacja zamówienia

Zamówienia złożone przez klientów realizowane są zgodnie z informacją o deklarowanym w opisie produktu maksymalnym czasie realizacji, określonym w dalszej części regulaminu, uzależnionym od lokalizacji towaru (w magazynie centralnym lub filii). W uzasadnionych przypadkach (okres przedświąteczny i wakacyjny szczyt sezonu, inwentaryzacja, błąd w zamówieniu, brak towaru, itp.) okres ten może ulec wydłużeniu - o takich opóźnieniach obsługa sklepu poinformuje klienta mailem i/lub w komentarzach do zamówienia.

Zamówienia przyjmowane są pocztą elektroniczną przez 7 dni w tygodniu, zaś realizowane są od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00 (soboty, niedziele i dni świąteczne są wyłączone z tej realizacji). 
Maksymalny czas realizacji jest podawany w dniach roboczych, liczonych od godziny 10:00 - zamówienia złożone po tej godzinie mogą zostać przesunięte do realizacji w następnym dniu roboczym. 
Zamówienia na produkty znajdujące się w ofercie sklepu jako promocja lub wyprzedaż realizowane są do chwili wyczerpania zapasów lub zakończenia akcji promocyjnej.

 

V. Anulowanie zamówienia

Anulowanie zamówienia możliwe jest drogą telefoniczną, dzwoniąc do sklepu internetowego pod numer: 058 554 02 55 lub e-mailem - na adres sklep@e-horyzont.pl.
Uwaga! Nie możemy anulować zamówienia dotyczącego towarów, które zostały już wysłane.

 

VI. Czas realizacji zamówienia i czas dostawy, statusy zamówień

TERMIN OTRZYMANIA PRZESYŁKI = czas realizacji  + czas dostawy
CZAS REALIZACJI
 zamówienia oznacza maksymalny czas jaki upłynie od momentu jego złożenia (w godzinach pracy sklepu, czyli od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00) do przekazania paczki do spedycji pocztowej i Paczkomatów (ok. 13:00) lub kurierskiej (ok. 15:00). Czas ten jest podawany w dniach roboczych, liczonych od godziny 10:00 - zamówienia złożone po tej godzinie mogą zostać przesunięte do realizacji w następnym dniu roboczym.
MAKSYMALNY CZAS REALIZACJI uzależniony jest od lokalizacji produktu w naszych magazynach i rodzaju odbioru (dot. odbioru osobistego):

  • 1-2 dni robocze - produkt w magazynie centralnym, maksymalny czas realizacji wynosi 1-2 dni robocze
  • 3-5 dni robocze  - produkt w magazynie-filii, maksymalny czas realizacji wynosi 3-5 dni roboczych
  • zamówienie z odbiorem osobistym w wybranym sklepie "Horyzont" lub Jack Wolfskin: maksymalny czas realizacji wynosi 5 dni roboczych

W praktyce czas realizacji może być znacznie skrócony, natomiast w uzasadnionych przypadkach (okres przedświąteczny, inwentaryzacja, itp.) okres ten może ulec wydłużeniu - o takich opóźnieniach obsługa sklepu poinformuje klienta mailem i/lub w komentarzach do zamówienia.

Uwaga! 
Obecność w zamówieniu na kilka produktów jednego produktu z maksymalnym czasem realizacji 3-5 dni roboczych określa maksymalny czas realizacji całego zamówienia na 3-5 dni roboczych.
 
Zamówienia z odbiorem osobistym w wybranym sklepie "Horyzont" lub Jack Wolfskin są realizowane w terminie do 5 dni roboczych.

W przypadku gdy ilość produktów w zamówieniu przekroczy ilość produktów dostępnych w magazynie centralnym i zajdzie konieczność sprowadzenia ich z magazynów filialnych, termin realizacji może ulec wydłużeniu - o takiej zmianie klient zostanie poinformowany przez obsługę sklepu.

CZAS DOSTAWY (transportu) zamówień zrealizowanych, dostarczanych za pośrednictwem:

  • Poczty Polskiej (przesyłką priorytetową) - 2-3 dni robocze 
    Uwaga! W okresie przedświatecznym pocztowa przesyłka priorytetowa może być znacznie opóźniona.
  • GLS Poland (przesyłką kurierską) - 1 dzień roboczy (dostawa w godzinach pracy)
  • InPost Paczkomaty 24/7 - do 2 dni roboczych
  • Odbiór osobisty w wybranym sklepie "Horyzont" lub Jack Wolfskin - 1 dzień roboczy

RODZAJE STATUSÓW:

  • nie zakończone (oznacza brak ostatecznej akceptacji/zatwierdzenia przez klienta) - nie dokończone zamówienie nie jest widoczne na koncie klienta, aby je zaakceptować należy dokończyć transakcję
  • zatwierdzone przez użytkownika (oznacza poprawne zakończenie zakupów przez klienta, zamówienie trafia do systemu sklepu internetowego i oczekuje na rozpoczęcie procesu realizacji zamówienia)
  • oczekujące (zamówienie oczekuje na weryfikację przez obsługę sklepu i skierowanie do realizacji)
  • w realizacji (zamówienie oczekuje na zakończenie etapu realizacji - uregulowanie płatności, przelewu, skompletowanie towaru, przekazanie do wysyłki, itp.)
  • zrealizowane (wysłane do klienta)
  • anulowane (zamówienie anulowane)

Status zamówienia można sprawdzić na stronie naszego sklepu, gdzie po zalogowaniu dostępne są wszystkie dane dotyczące Twojej przesyłki.

WYSYŁKA TOWARU:

Zamówienia złożone w sklepie internetowym dostarczane są do naszych Klientów za pośrednictwem firmy InPost do Paczkomatów 24/7, firmy kurierskiej GLS Poland oraz Poczty Polskiej. Zamówienia realizujemy tylko na obszarze Polski, nie wysyłamy za granicę. 
Przesyłki o wartości od 99 zł - dostawa GRATIS!
Koszt wysyłki dla zamówień poniżej 99 zł wynosi 10 PLN, a w przypadku płatności za pobraniem 12 PLN. 
Zamówiony towar zostanie wysłany na adres podany przez Klienta jako adres dostawy. 
Nie realizujemy zamówień bez podanego numeru telefonu kontaktowego.

 

VII. Sposób i koszty dostawy, formy płatności

SPOSÓB DOSTAWY
Przesyłki dostarczamy za pośrednictwem firm: InPost do  Paczkomatów 24/7 > Poczty Polskiej oraz firmy kurierskiej  GLS Poland > .

Wysyłki realizujemy tylko na obszarze Polski. 

Możliwy jest także odbiór osobisty w wybranym przez klienta sklepie "Horyzont" lub Jack Wolfskin.

  • INPOST PACZKOMATY 24/7 (patrz szczegółowy opis usługi poniżej).
    Uwaga! Maksymalne gabaryty paczek do Paczkomatów 24/7 to waga do 12 kg i wymiary nie większe niż 41 x 38 x 64 cm. Jeżeli gabaryty lub waga zamówionego produktu przekroczą te parametry obsługa sklepu skontaktuje się z Klientem, celem ustalenia alternatywnego sposobu dostawy.
  • POCZTA POLSKA
    Wszystkie paczki przesyłane za pośrednictwem Poczty Polskiej są wysyłane jako przesyłki priorytetowe.

    W wypadku gdy dostawa ulega opóźnieniu wskazana jest wizyta w lokalnym urzędzie pocztowym, dla sprawdzenia czy paczka jest już do odbioru a zabrakło jedynie awiza z poczty.
  • PRZESYŁKI KURIERSKIE GLS POLAND
    Kurierzy GLS Poland dostarczają przesyłki w dni powszednie w godzinach pracy
     - jeżeli nie możesz wskazać adresu pod którym w tym czasie możesz odebrać paczkę - wybierz przesyłkę pocztową.
    Trasę przesyłki możesz sprawdzić wpisując pod adresem:
    http://www.gls-poland.com/online/paketstatus.php3  11-cyfrowy numer listu przewozowego GLS, który Klient otrzyma z systemu firmy kurierskiej GLS Poland za pośrednictwem SMS-a, a w przypadku braku numeru telefonu - e- mailem.

Aby skontaktować się bezpośrednio z kurierem mającym dostarczyć paczkę należy zadzwonić do oddziału firmy kurierskiej GLS Poland, obsługującego dany region i podać nr listu przewozowego przewozowego GLS.
Adresy i telefony do lokalnych oddziałów GLS Poland znajdują się pod adresem:
http://www.gls-poland.com/online/depotsuche.php3  - właściwy kontakt wyszukuje się wpisując swój kod pocztowy.

Uwaga!
Kurier - zgodnie z  REGULAMINEM ŚWIADCZENIA USŁUG firmy GLS Poland >  - ma prawo sprawdzenia tożsamości osoby ODBIORCY poprzez sprawdzenie danych zawartych w liście przewozowym przesyłki z danymi zawartymi w dokumentach identyfikacyjnych (dowód osobisty, paszport, prawo jazdy) oraz odnotowanie numeru PESEL na liście doręczeń (Regulamin GLS pkt. VIII.4).

Przy przesyłkach "za pobraniem" wskazane jest posiadanie odliczonej kwoty - kurier nie jest zobowiązany do posiadania przy sobie gotówki. Kurier jest natomiast zobowiązany do wystawienia pokwitowania za należność pobraną podczas dostarczania przesyłki.

  • ODBIÓR OSOBISTY W WYBRANYM SKLEPIE STACJONARNYM "HORYZONT" lub JACK WOLFSKIN
    Zamówiony towar jest kompletowany w siedzibie sklepu internetowego i wysyłany do wskazanego przez klienta sklepu "Horyzont". Aby odebrać zamówiony towar należy mieć przy sobie dokument tożsamości i wydruk e-maila z potwierdzeniem sklepu internetowego o tym, że zamówienie jest zrealizowane i oczekuje już na odbiór w wybranym sklepie. Dostepne formy płatności: przelew zwykły, PayU.

KOSZTY DOSTAWY:

  • Przesyłki o wartości od 99 zł - dostawa GRATIS!
  • Przesyłek o wartości powyżej 1000 zł nie wysyłamy za pośrednictwem Poczty Polskiej.
  • Szczegółowe informacje na temat kosztów i sposobów dostawy:

 

sposób dostawy

wartość zamówienia:
poniżej 99 zł

wartość zamówienia
od 99 zł

Kurier GLS Poland - płatność przelewem lub kartą/płatność za pobraniem

10 zł / 12 zł

gratis

Paczkomaty InPost - płatność przelewem lub kartą

10 zł

gratis

Poczta Polska - płatność przelewem lub kartą/płatność za pobraniem

10 zł / 12 zł

gratis

Odbiór osobisty w sklepie "Horyzont' lub Jack Wolfskin - płatność przelewem 

 gratis  gratis

FORMY PŁATNOŚCI:

  • - pobranie (nie dotyczy odbioru osobistego i Paczkomatów)
  • - karta i szybki przelew za pośrednictwem serwisu "PayU"
  • - przelew bezpośredni na nasze konto

W przypadku płatności innych niż pobranie przy odbiorze płatności należy dokonać w terminie 3 dni od daty zakupu. W przypadku braku płatności obsługa sklepu wyznacza termin dodatkowy, wraz z informacją że po jego upływie nastąpi anulowanie zamówienia poprzez przesłanie do Klienta informacji o odstąpieniu od umowy.

Uwaga! Przy płatnościach przelewem bezpośrednim wysyłka towaru następuje po potwierdzeniu/zaksięgowaniu wpłaty na naszym koncie. 
Opłata za pobraniem następuje przy odbiorze przesyłki od kuriera GLS lub przy odbiorze na Poczcie.
W przypadku członków Klubu Przyjaciół Horyzontu, dokonujących zakupów z przysługującym im rabatem, należy wpisać w pole "uwagi" nr konta bankowego, na które zwrócimy nadpłatę (system sam nie przelicza rabatów). Rabaty Klubu nie łączą się z innymi promocjami i przecenami.

 

VIII. Odbiór własny w sklepach stacjonarnych "Horyzont" i Jack Wolfskin

Odbiór osobisty jest możliwy w sklepach stacjonarnych "Horyzont" i Jack Wolfskin (Nasze Sklepy). Zamówiony towar jest kompletowany w siedzibie sklepu internetowego i wysyłany do wskazanego przez klienta sklepu "Horyzont". Klient nie ponosi kosztów przesyłki bez względu na wartość zamówienia.
Aby odebrać zamówiony towar należy mieć przy sobie dokument tożsamości lub wydruk e-maila z potwierdzeniem sklepu internetowego o tym, że zamówienie jest zrealizowane i oczekuje już na odbiór w wybranym sklepie.
Formy płatności:

  • na stronie sklepu internetowego (podczas składania zamówienia): kartą kredytową, przelewem bankowym przez serwis "PayU", przelewem bankowym własnym;

Czas realizacji zamówienia: do 5 dni roboczych. Należy je odebrać w ciągu 7 dni od powiadomienia Klienta o możliwości odbioru.

 

IX. Odbiór własny w siedzibie firmy FAM w Gdyni

Zamówiony towar jest kompletowany w siedzibie sklepu internetowego i oczekuje na klienta - odbiór jest możliwy po potwierdzeniu przez obsługę sklepu, że towar jest już przygotowany.  Klient nie ponosi kosztów przesyłki bez względu na wartość zamówienia.
Aby odebrać zamówiony towar należy mieć przy sobie dokument tożsamości i wydruk e-maila z potwierdzeniem sklepu internetowego o tym, że zamówienie jest zrealizowane.

Formy płatności:

  • na stronie sklepu internetowego (podczas składania zamówienia): kartą kredytową, przelewem bankowym przez serwis PayU, przelewem bankowym własnym;

Czas realizacji zamówienia: wg terminów widocznych przy produktach (1-2 lub 3-5 dni roboczych).

W wypadku nie odebrania zamówienia w terminie 7 dni (od powiadomienia Klienta) zamówienie zostaje anulowane.

Zapraszamy do naszej siedziby od poniedziałku do piątku, w godzinach 8.00 - 16.00:

Turystyczny Sklep Internetowy "e-Horyzont"
firma FAM sp.j.
ul. Rdestowa 67
81 -577 Gdynia

X. Prawo do odstąpienia od umowy i zwrotu lub wymiany towaru

Każdy Klient naszego sklepu ma prawo do odstąpienia od umowy zakupu towaru i dokonania jego zwrotu – bez podania przyczyny, w terminie 30 dni od odebrania przesyłki. Aby skorzystać z tego prawa należy przesłać na nasz adres (pocztą tradycyjną lub elektroniczną) pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy (Klient może skorzystać z wzoru oświadczenia lub sporządzić własne), zaś zakupiony produkt odesłać do sklepu (z dołączoną kopią formularza odstąpienia od umowy). Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy przesłać informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. Należność za zwrócony produkt zwracamy na podane przez Klienta konto bankowe, w terminie nie dłuższym niż ustawowe 14 dni od daty otrzymania zwróconego produktu, Klient nie ponosi żadnych kosztów związanych z przelewem. Jeżeli Klient podczas zamówienia wybrał inny niż najtańszy oferowany przez sklep sposób dostawy, sklep nie jest zobowiązany do zwrotu kosztów przesyłki.

Zwracany produkt powinien być czysty, kompletny i nie uszkodzony. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

Towar należy odesłać na poniższy adres:
Turystyczny Sklep Internetowy "e-Horyzont"
firma FAM sp.j.
ul. Rdestowa 67
81-577 Gdynia

Koszty przesyłki zwrotnej (do sklepu) ponosi Klient.
Uwaga! Nie korzystamy z usługi przesyłek zwrotnych firmy InPost (dotyczy Paczkomatów)

Jeżeli zakupiony u nas towar nie będzie pasował lub odpowiadał (np. pod względem rozmiaru lub koloru) - Klient może go do nas odesłać, a my go wymienimy na inny (w miarę dostępności towaru).
WAŻNE! W przypadku wymiany należy poinformować o niej obsługę sklepu (e-mailem lub telefonicznie), celem dokonania rezerwacji danego produktu.
Brak takiej rezerwacji może spowodować niemożność dokonania wymiany (jeśli zabraknie towaru).
Zakupiony produkt należy odesłać na nasz adres wraz z wypełnionym formularzem wymiany towaru. Wymieniany produkt powinien być czysty, kompletny i nie uszkodzony.

Towar należy odesłać na adres:
Turystyczny Sklep Internetowy "e-Horyzont"
firma FAM sp.j.
ul. Rdestowa 67
81-577 Gdynia

Koszty przesyłki zwrotnej (do sklepu) ponosi Klient.
Koszty ponownej przesyłki do Klienta (z wymienionym produktem) ponosi sklep. 
Sposób przesyłki ze sklepu do Klienta (z wymienionym produktem) pozostaje do wyboru przez klienta (firma GLS Poland, Poczta Polska, InPost Paczkomaty 24/7). 
Wymieniany towar wysyłamy tylko na terenie Polski.
Uwaga! Nie korzystamy z usługi przesyłek zwrotnych firmy InPost (dotyczy Paczkomatów)

 

NOTA

Zgodnie z naszym ustawowym obowiązkiem informujemy, że prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w szczególności w wypadku świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu (prawo odstąpienia nie przysługuje konsumentowi również w innych wymienionych ustawą wypadkach, które jednak nie dotyczą umów sprzedaży oferowanych przez nas towarów).

 

XI. Wymiana i zwrot przesyłek dostarczonych poprzez opcję "odbiór własny w sklepie stacjonarnym"

Klientom realizującym zamówienie poprzez opcję "odbiór własny w sklepie stacjonarnym" przysługuje prawo do zwrotu lub wymiany towaru w terminie 30 dni od odbioru zamówienia, zgodnie z warunkami podanymi w puncie "prawo do zwrotu i wymiany towaru".

Operacja zwrotu lub wymiany na inny produkt (oraz zwrot pieniędzy za zwracany towar na konto Klienta) jest możliwa tylko w sklepie internetowym "e-Horyzont".

Wymieniany produkt należy odesłać do sklepu internetowego na adres:
Turystyczny Sklep Internetowy "e-Horyzont"
firma FAM sp.j.
ul. Rdestowa 67
81-577 Gdynia

Wymieniany produkt powinien być czysty, kompletny i nie uszkodzony.

Przesyłki zwrotnej do sklepu internetowego można dokonać także za pośrednictwem sklepu stacjonarnego w którym nastąpił odbiór zamówienia, konieczne jest uzgodnienie tego z obsługą sklepu stacjonarnego i powiadomienie obsługi sklepu internetowego (telefonicznie lub e-mailem na adres sklep@e-horyzont.pl. Zwrot środków nastąpi niezwłocznie, ale nie później niż w ciągu 14 dni od daty otrzymania zwróconego produktu do siedziby sklepu internetowego w Gdyni.

 

XII. Rękojmia

Sklep zobowiązuje się dostarczyć do Klienta towar pełnowartościowy, pozbawiony wad i ponosi odpowiedzialność wobec Klienta w przypadku gdy towar posiada wady fizyczne lub prawne (rękojmia).

Jeśli towar posiada wadę Kient ma prawo:

  • złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady. Zamiast zaproponowanego przez sprzedawcę usunięcia wady Klient może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby kupującego inny sposób zaspokojenia. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość rzeczy z wadą pozostaje do wartości rzeczy bez wady. Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
  • żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla kupującego. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu kupującego, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów. Jeżeli kupującym jest przedsiębiorca, sprzedawca może odmówić wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady także wtedy, gdy koszty zadośćuczynienia temu obowiązkowi przewyższają cenę rzeczy sprzedanej.

Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą na adres:
FAM Sp. j.
Dział Reklamacji
ul. Rdestowa 67
81-577 Gdynia

Sklep odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od daty otrzymania produktu przez Klienta. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady. Bieg terminu przedawnienia nie może zakończyć się przed upływem terminu odpowiedzialności z tytułu rękojmi. W terminach tych Klient może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny z powodu wady rzeczy sprzedanej. Jeżeli kupujący żądał wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, bieg terminu do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany produktu lub usunięcia wady.

 

XIII. Gwarancja i reklamacje

Każdy produkt zakupiony w naszym sklepie jest objęty dwuletnią gwarancją, chyba że opis produktu na stronie sklepu oraz metka na produkcie podają inny, dłuższy okres gwarancji.
Podstawą do przyjęcia reklamacji są dane dotyczące transakcji, zarejestrowane w naszym systemie. Dzięki temu nie jest konieczne dołączanie dowodu zakupu do reklamowanego towaru.
Aby rozpatrzyć reklamację Klient powinien przesłać reklamowany produkt na adres:
FAM Sp. j.
Dział Reklamacji
ul. Rdestowa 67
81-577 Gdynia

Przesyłka z reklamowanym towarem powinna zawierać pisemną informację o reklamacji, np. wypełniony formularz reklamacyjny. Reklamowany towar przesłany do nas powinien być czysty.

Reklamacja zostanie rozpatrzona najpóźniej w ciągu 14 dni od daty otrzymania przez nas przesyłki z reklamowanym towarem.

 

XIIIa. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji / sporów

Sklep w tym miejscu informuje Konsumenta o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasadach dostępu do tych procedur. Jednocześnie Sklep  wyjaśnia, że skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń ma charakter nieprzymuszony  (dobrowolny).
Sklep zastrzega, że zapisy Regulaminu nie stanowią zobowiązania Sklepu  do skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów i nie stanowią odgórnej zgody na udział w takim postępowaniu przed publicznym/niepublicznym podmiotem ADR. Decyzję o udziale przez Sklep w procedurze pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów Sklep podejmuje indywidualnie w stosunku do konkretnego Konsumenta. Zgodę lub jej brak Sklep wyraża w piśmie stanowiącym odpowiedź na reklamację Konsumenta.

1.    Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia  roszczeń w razie nie uznania reklamacji przez Sklep.
2.    Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:   
1)    Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży.
2)    Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji, z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem, a Sprzedawcą.
3)    Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich) w celu uzyskania bezpłatnej pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Konsumentem, a Sprzedawcą.
4)    Konsument ma możliwość zwrócenia się do Podmiotu Uprawnionego ( podmiot ADR), o którym mowa w art. 8 Ustawa z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.
5)    pod adresem  http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
6)    Informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są dodatkowo pod adresami internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

 

XIV. Faktury VAT

Każdy zakup w naszym sklepie jest dokumentowany fakturą VAT. Faktura jest wystawiana w dniu realizacji zamówienia (wysyłki) i dołączana do przesyłki. Jeżeli faktura ma być wystawiona na podmiot inny niż osoba zamawiająca, prosimy o e-maila z dokładnymi danymi do faktury.

 

XV. Rabaty dla stałych klientów

W naszym sklepie internetowym stosujemy zasadę premiowania rabatem stałych klientów, którzy po spełnieniu warunków otrzymali kartę Klubu Przyjaciół Horyzontu. Rabaty te dotyczą wszystkich produktów z naszej oferty, które nie są objęte innymi promocjami lub wyprzedażą. 
Podczas zakupów klientów z takim rabatem stosowny upust jest naliczany dopiero przy wystawianiu faktury (podczas zakupów klienta przez stronę sklepu system nie przelicza automatycznie rabatów). Przed dokonaniem przelewu należy skontaktować się z obsługą sklepu, by ustalić dokładną kwotę do zapłaty. Prosimy o korzystanie z przelewów bankowych własnych.

Uwaga! Rabat jest przyznawany tylko wówczas, gdy w stosownym polu zamówienia zostanie wpisany numer karty klubowej.

 

XVI. Ochrona danych osobowych

Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, jednakże nie podanie tych danych powodować będzie niemożność zrealizowania przez obsługę sklepu zamówienia. Dokonując rejestracji Klient wyraża zgodę na gromadzenie, przetwarzanie i wykorzystywanie przez nasz sklep (wyłącznie dla potrzeb sklepu), swoich danych osobowych – w celu i w zakresie potrzebnym dla wykonania przez sklep umowy sprzedaży (tj. dla dostarczenia przesyłki i dokonania rozliczeń), jak również dla celów marketingowych i reklamowych (w tym dla przesyłania ofert handlowych). Jeżeli Klient nie życzy sobie otrzymywania materiałów promocyjnych i informacji o nowościach naszego sklepu, w formularzu rejestracyjnym zostawia puste okienko. Jeżeli Klient chce zrezygnować z subskrypcji naszych informacji, korzysta z linku "rezygnacja" dołączonego do newslettera lub wysyła e-mail na adres sklep@e-horyzont.pl (w temacie wiadomości prosimy wpisać: "rezygnacja" oraz podać swoje imię i nazwisko).

Dodatkowe wyjaśnienia dotyczące ochrony danych osobowych zawarte są w zakładce „Polityka Prywatności” dostępnej w Sklepie Internetowym.

Administratorem danych, dokonującym ich przetwarzania jest firma: 
FAM - MARCIN GABRYOŁEK SPÓŁKA JAWNA z siedzibą w Gdyni
Adres: 
81-577 Gdynia
ul. Rdestowa 67
tel. 58 554 02 55
e-mail: sklep@e-horyzont.pl

 

XVII. Wykorzystanie cookies

Nasz sklep wykorzystuje pliki "cookies" służące identyfikacji przeglądarki Klienta oraz umożliwiające poprawne działanie strony sklepu, zwłaszcza podczas składania zamówienia. Pliki "cookies" nie zawierają żadnych danych osobowych natomiast służą do stabilnego utrzymania sesji (wizyty) Klienta na stronie sklepu, poprawnego wyświetlania oferty sklepu w przeglądarce Klienta oraz do statystyk oglądalności podstron sklepu.

Klient korzystając ze sklepu może w każdej chwili zmienić ustawienia dotyczące plików "cookies" w swojej przeglądarce internetowej, usuwając umieszczone pliki "cookies" oraz zezwalając, ograniczając lub blokując możliwość przechowywania plików "cookies" na urządzeniu Klienta. Korzystanie ze sklepu bez zmiany ustawień dotyczących plików "cookies" oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji - w naszej polityce prywatności, dostępnej w Sklepie Internetowym

 

XVIII. Parametry sprzętu i oprogramowania

Zgodnie z treścią obowiązku ciążącego na nas z mocy art.8 ustawy z dnia 30.05.2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r. poz. 827, z 2015 r. poz. 1854), najpóźniej w chwili rozpoczęcia spełniania na Twoją rzecz naszego świadczenia potwierdzimy Ci pisemnie podane na stronach naszego sklepu informacje, w szczególności: o naszej nazwie, adresie siedziby oraz organie, który zarejestrował naszą działalność gospodarczą, a także numerze, pod którym nasza spółka została zarejestrowana, o istotnych właściwościach świadczenia i jego przedmiotu, o cenie brutto (oczywiście zgodnej z tą, za którą towar zamawiasz) - obejmującej wszystkie składniki, a w szczególności cła i podatki, o zasadach zapłaty ceny lub wynagrodzenia, o kosztach oraz terminie i sposobie dostawy, o prawie odstąpienia od umowy w terminie dziesięciu dni (ze wskazaniem Ci wyjątków, o których mowa w art.10 ust.3 powołanej wyżej ustawy), o terminie, w jakim oferta lub informacja o cenie ma charakter wiążący, o miejscu i sposobie składania reklamacji oraz o prawie wypowiedzenia przez Ciebie umowy, o którym mowa w art.8 ust.3 powołanej wyżej ustawy. Nie wskazujemy natomiast informacji o kosztach wynikających z korzystania ze środków porozumiewania się na odległość, albowiem koszty takiego porozumiewania się z nami nie są skalkulowane inaczej niż wedle normalnej taryfy Twojego operatora telekomunikacyjnego.

Zgodnie z treścią obowiązku ciążącego na nas z mocy przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002r. Nr 144 poz.1204 z późn.zm.), informujemy, że by móc korzystać z zakupów w naszym sklepie Twój komputer i jego oprogramowanie powinny spełniać następujące wymagania: 

Komputer:
Komputer PC z procesorem klasy pentium II 300MHz lub lepszym;
64 MB pamięci RAM lub więcej;
Karta graficzna min. SVGA pracująca co najmniej w rozdzielczości 800x600 px;
Monitor kolorowy pracujący w rozdzielczościach 800x600 px lub wyższych;
klawiatura i mysz;

Parametry łącza internetowego:
Połączenie internetowe o przepustowości co najmniej 56 kbps (zalecane 128 kbps);

Oprogramowanie:
System operacyjny pracujący w trybie graficznym w rozdzielczości 800x600 px lub wyższej (np. Microsoft Windows 9x / 2000 / XP / Windows 7 / Windows 8).
Przeglądarka internetowa pracująca w trybie graficznym, obsługująca technologie:
- java script
- bezpieczne połączenia SSL
- cookie
(np.Microsoft Internet Explorer 11)

Strona internetowa została przetestowana na komputerach zgodnych z w/w specyfikacją, jednakże nie oznacza to, że nie będzie działała na komputerach innych niż PC lub komputerach PC nie spełniających minimalnych wymagań.

 

XIX. Moderowanie opinii

Informujemy też, że umieszczanie na stronach internetowych naszego sklepu jakichkolwiek informacji o charakterze bezprawnym lub informacji naruszających dobre obyczaje, jest zakazane. Zastrzegamy sobie prawo do moderowania, usuwania i nie zamieszczania opinii obraźliwych, anonimowych (bez poprawnego adresu e- mail), itp.

© Copyright 2019 by e-Horyzont. All Rights Reserved.