FAQ

Rejestracja i logowanie w sklepie

W jaki sposób założyć konto?

W celu założenia konta należy kliknąć w prawym górnym rogu strony zaloguj się (na komputerach stacjonarnych) lub wybrać z rozwijanego menu zaloguj się (urządzenia mobilne). Następnie należy wybrać przycisk utwórz konto. Po wykonaniu tej czynności ukaże się formularz, który należy wypełnić i zatwierdzić przyciskiem utwórz konto.

Twoje konto zostało utworzone - możesz się już zalogować!

Jak się zalogować?

Gdy już zarejestrowałeś się w naszym sklepie możesz się zalogować klikając w prawym górnym rogu strony zaloguj się(na komputerach stacjonarnych) lub wybrać z rozwijanego menu z lewej strony zaloguj się(urządzenia mobilne).

Następnie wpisz e-mail i hasło oraz kliknij przycisk zaloguj się.

Czy konieczne jest założenie konta przed złożeniem zamówienia?

Nie ma konieczności rejestracji przed złożeniem zamówienia, jednakże posiadanie konta daje szereg korzyści - takich jak: historia zamówień, możliwość śledzenia realizowanych zamówień czy szybsze składanie zamówień. Możesz założyć konto również już po złożeniu zamówienia.

Zapomniałem hasła i nie mogę się zalogować, co mam zrobić?

Jeśli zapomniałeś hasła do swojego konta i nie możesz się zalogować, kliknij w Nie pamiętasz hasła?, które znajduje się obok przycisku Zaloguj się. Następnie należy uzupełnić pole e-mail(na którego zarejestrowane było konto) oraz przepisać litery i cyfry z obrazka zabezpieczającego. Po kliknięciu Zresetuj moje hasło na Twojego e-maila zostanie wysłana wiadomość z linkiem do zmiany hasła. Przy jego pomocy będzie można zresetować hasło.

Realizacja zamówienia

Jak złożyć zamówienie?

Gdy produkty są już w koszyku należy kliknąć w prawym górnym rogu ikonkę koszyka, a następnie przycisk idź do kasy. Zostaniemy przekierowani na 3-etapowy formularz, który należy wypełnić i po kliknięciu przycisku Zamawiam i płacę zamówienie zostanie złożone. O tym fakcie zostaniesz poinformowany wiadomością wysłaną na podany w zamówieniu adres e-mail

Jak dokonać modyfikacji zamówienia?

Jeżeli chcesz zmodyfikować swoje zamówienie skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta.

Jak anulować zamówienie?

Jeżeli chcesz anulować zamówienie prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta poprzez maila sklep@e-horyzont.pl.

Jaki jest termin realizacji zamówienie?

Termin wysyłki danego zamówienia zależy od dostępności towarów w naszych magazynach. W zależności od produktów, czas wysyłki może się różnić. W naszym sklepie obowiązują 3 główne przewidywane terminy wysyłki: 1-2 dni robocze, 3-6 dni roboczych oraz 5-8dni roboczych. Przy każdym produkcie (po wybraniu odpowiedniego koloru lub rozmiaru) znajdziesz informację o przewidywanym terminie wysyłki. Dodatkowo w e-mailu potwierdzającym złożenie zamówienia znajduje się informacja o przewidywanym terminie wysyłki dla całego zamówienia.

Uwaga!

Jeśli w zamówieniu znajduje się kilka produktów, które mają różny termin wysyłki, Twoje zamówienie zostanie wysłane po skompletowaniu całości zamówienia. Oznacza to, że jeśli do koszyka dodasz produkt z terminem 1-2 oraz 5-8, Twoje zamówienie będzie wysłane w całości w terminie 5-8 dni roboczych.

W okresie wyprzedażowym czas realizacji może się wydłużyć(np. z 1-2 dni do 1-3 dni), ale aktualna informacja zawsze pokazuje się przy wybranym produkcie, w koszyku oraz potwierdzeniu zamówienia

Oznaczenia statusów zamówień

Twoje zamówienie może mieć jeden z niżej wymienionych statusów:

  1. Nowe - Twoje zamówienie zostało przyjęte i jest aktualnie weryfikowane.
  2. W realizacji - Twoje zamówienie zostało przyjęte, a towar jest w trakcie kompletowania.
    Jeżeli termin wysyłki Twojego zamówienia to więcej niż 1-2 dni robocze to właśnie sprowadzamy dla Ciebie towar z jednego z naszych magazynów zewnętrznych, gdy tylko do nas dotrze to od razu nadamy paczkę.
  3. Gotowe do wysłania - Twoje zamówienie jest właśnie pakowane i niedługo zostanie odebrane przez kuriera.
  4. Wysłane - Twoja paczka została odebrana przez kuriera - możesz sprawdzić, gdzie jest Twoja przesyłka, po otrzymaniu maila z numerem przesyłki. Opcja możliwa dla DHL, GLS i Paczkomatów.
  5. Anulowane - zamówienie zostało usunięte z powodu nie opłacenia zamówienia lub na indywidualną prośbę klienta. Nie ma możliwości wznowienia takiego zamówienia.
  6. Wstrzymane - zamówienie zostało wstrzymane z powodu jakiegoś problemu - sprawdź maila lub panel klienta, aby dowiedzieć się co się stało.

Czy mogę złożyć zamówienie bez podawania numeru telefonu?

Nie ma takiej możliwości. Numer telefonu jest wymagany przez wszystkie firmy kurierskie, więc nie możemy nadać do Ciebie paczki bez numeru telefonu.

Wysyłka i dostawa

Jakie są metody dostawy?

W naszym sklepie oferujemy kilka zróżnicowanych metod dostawy:

  • paczkomaty Inpost
  • kurier GLS lub DHL
  • punkty odbioru DHL
  • odbiór osobisty w jednym z naszych sklepów stacjonarnych

W jakim terminie przesyłka zostanie doręczona?

Termin doręczenia przesyłki od momentu wysłania paczki zależy od wybranego sposobu dostawy. 

W przypadku kuriera GLS i DHL, paczkomatów oraz punktów odbioru DHL z reguły docierają do naszych Klientów następnego dnia roboczego po wysyłce. W wyjątkowych przypadkach zajmuje to 2 dni robocze.

Natomiast odbiory osobiste to najczęściej następny dzień roboczy po nadaniu przesyłki.

Czy dostawa jest darmowa?

Tak, nasz sklep oferuje darmową dostawę, jeżeli zamówienie ma wartość powyżej 50zł. Jeżeli wartość zamówienia jest niższa do zamówienia zostaną naliczone koszty wysyłki: 15zł w przypadku opłacenia zamówienia z góry lub 20zł w przypadku wybrania przesyłki pobraniowej.
W przypadku wybrania odbioru osobistego przesyłka zawsze jest darmowa, ale warunkiem skorzystania z tej metody jest opłacenie zamówienia przez system PayU.

Wyjeżdżam jutro wieczorem. Czy jest możliwa dostawa na jutro?

W wypadku takich pilnych ("awaryjnych") zamówień prosimy o dodatkowy kontakt telefoniczny z obsługą naszego sklepu (58 554 02 55). Nie możemy zagwarantować, że przesyłka dotrze na czas, ale jest na to bardzo duża szansa - pod pewnymi nastepującymi warunkami:

  • Wybrana płatność to albo szybki przelew za pośrednictwem serwisu PayU albo pobranie.
  • Wybrana dostawa to kurier GLS lub DHL. Uwaga! Kurierzy dostarczają przesyłki jedynie w dni robocze, jesli następny dzień jest dniem wolnym - przesyłka dotrze dopiero w pierwszy dzień roboczy po nim.
  • Zamówienie jest złożone w porze, która umożliwi nam jego zrealizowanie przed porą odbioru paczek przez kuriera, najlepiej do godz. 10.00.

Czy jest możliwa dostawa w sobotę? Ile to kosztuje?

Tak, firma kurierska GLS Poland w wybranych regionach kraju umożliwia dodatkowe zlecenie dostawy w sobotę. Aby z niej skorzystać prosimy o kontakt z obsługą naszego sklepu, dla wyjaśnienia, czy adres, na który ma zostać wysłana paczka, jest objęty tą usługą. Koszt takiej dostawy to dodatkowo 26 zł.

Jak długo przesyłka oczekuje w Paczkomacie InPost?

Od momentu otrzymania SMS/e-maila od firmy InPost z kodem odbiorczym masz 48h na odbiór paczki. Po tym czasie paczka zostanie odesłana do nadawcy. Jeżeli wiesz, że nie odbierzesz paczki w tym czasie, możesz przedłużyć czas odbioru o kolejne 48h za dodatkową opłatą. Więcej na ten temat na stronie: https://inpost.pl/pomoc-jak-przedluzyc-termin-odbioru-paczki-w-paczkomacie

W jaki sposób odebrać przesyłkę z Paczkomatu?

W momencie dostarczenia przesyłki do wybranego paczkomatu otrzymasz smsem powiadomienie wraz z kodem odbioru (6 cyfr). Po otrzymaniu kodu udaj się do wybranego Paczkomatu i podaj na ekranie swój numer telefonu oraz kod odbioru. Po chwili otworzy się skrytka z Twoją przesyłką. Więcej informacji znajdziesz na stronie firmy InPost: https://twoj.inpost.pl/pl/centrum-pomocy/jak-odebrac-przesylke-w-paczkomacie.

Co to są punkty odbioru DHL i jak działają?

Punkty odbioru DHL to rozwiązanie dla wszystkich, którzy nie mogą czekać w domu na kuriera. Wybierz opcję dostawy do najbliższego punktu odbioru DHL i odbierz przesyłkę w dogodnym momencie w ciągu 7dni.

Jak działa dostawa do punktu DHL?

  1. Podczas składania zamówienia wybierasz punkt odbioru z ponad 7000 punktów w całym kraju. Są to m.in Żabki, kioski Inmedio i Relay czy stacje benzynowe Shell. Większość z tych punktów jest otwarta przynajmniej do godziny 21 oraz w soboty i niedziele.
  2. Otrzymujesz powiadomienie e-mail/SMS o możliwości odbioru, gdy przesyłka trafi do punktu. W otrzymanej wiadomosci znajduje się również kod PIN, który jest niezbędny do odbioru.
  3. Odbierasz przesyłkę gdy masz czas po podaniu kodu i numeru telefonu. Paczka czeka na Ciebie 7 dni.
  4. Jeśli nie możesz odebrać paczki, przekaż kod i nr telefonu zaufanej osobie, a ona będzie mogła odebrać przesyłkę za Ciebie.

 

W jaki sposób mogę zmienić sposób wysyłki?

Nasza obsługa chętnie pomoże zmienić formę wysyłki - skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta mailowo: sklep@e-horyzont.pl lub telefonicznie: 58 554 02 55. Ważne jest, żeby zrobić to najszybciej jak to jest możliwe, aby przesyłka nie została jeszcze wysłana. Po wysłaniu paczki nie ma możliwości zmiany formy wysyłki. Zmiana wysyłki pobraniowej jest możliwa tylko w zakresie innych przesyłek pobraniowych(kurier GLS, kurier DHL, Poczta Polska).

Jak mogę zmienić adres dostawy?

Nasza obsługa chętnie pomoże zmienić adres wysyłki - skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta mailowo: sklep@e-horyzont.pl lub telefonicznie: 58 554 02 55. Ważne jest, żeby zrobić to najszybciej jak to jest możliwe, aby przesyłka nie została jeszcze wysłana.

Czy jest możliwość wysyłki za granicę?

Nie, w tym momencie nie ma możliwości wysyłki za granicę.

Jak śledzić moją paczkę?

Po wysłaniu zamówienia otrzymasz od nas e-mail z numerem paczki. Dzięki czemu będziesz mógł sprawdzić status doręczenia paczki na stronie wybranego przewoźnika. Opcja możliwa dla DHL, GLS i Paczkomatów.

Jak przekierować przesyłkę DHL?

Gdy kurier DHL odbierze od nas paczkę dostaniesz powiadomienie od firmy DHL z informacją o przewidywanym terminie i miejscu doręczęnia paczki oraz linkiem i danymi paczki(numer przesyłki, PIN), które umożliwią przekierowanie paczki. 

Po otrzymaniu tego powiadomienia wystrczy się zalować na stronie: https://przekieruj.dhlparcel.pl/ a następnie zmienić adres i datę jej doręczenia. Można również zmienić formę doręczenia na jeden z punktów odnioru DHL.

W jakim czasie moje zamówienie zostanie dostarczone do sklepu stacjonarnego?

Zamówienia do sklepu stacjonarnego realizowane są w możliwie najkrótszym czasie, który zwykle nie przekracza jednego dnia roboczego od wysłania paczki. Gdy zamówienie będzie gotowe do odbioru otrzymasz informację od obsługi sklepu stacjonarnego.

Jak długo zamówienie oczekuje na odbiór w sklepie stacjonarnym?

Paczka oczekuje przez 14 dni na odbiór od momentu wysłania jej do sklepu stacjonarnego.

Co zrobić, gdy otrzymana przesyłka jest uszkodzona?

W przypadku uszkodzonej przesyłki prosimy o spisanie u przewoźnika protokołu. Następnie prosimy o skontaktowanie się z naszym Biurem Obsługi Klienta mailowo lub telefonicznie.

Czy kurier się skontaktuje przed doręczeniem przesyłki?

Kurier nie ma obowiązku kontaktu telefonicznego przed dostarczeniem przesyłki. Natomiast firma DHL i GLS wysyła powiadomienie o nadaniu paczki i przewidywanym terminie dostarczenia. A DHL umożliwia również przekierowanie paczki w inne miejsce lub do punktu odbioru DHL(Żabki, stacje Shell i wiele innych).

Czy mogę zapłacić kartą kurierowi przy odbiorze?

Tak, firma DHL od 01.04.2020 wyposażyła wszystkich swoich kurierów w terminale płatnicze. Firma GLS natomiast umożliwia opłacenie BLIKiem przesyłek pobraniowych - wystarczy podać kod BLIK kurierowi i zaakceptować transakcję.

Czy zamówienie do sklepu stacjonarnego mogę opłacić przy odbiorze?

Niestety nie ma takiej możliwości. Wszystkie przesyłki, które są odbierane w sklepie muszą być opłacone z góry za pomocą PayU.

Metody płatności

Chcę fakturę na firmę, co mam zrobić?

Aby otrzymać fakturę na firmę podczas składnia zamówienia należy zmienić dane rozliczeniowe - podać nazwę firmy, numer NIP oraz adres. Po uzupełnieniu formularza należy zapisać dane. 

Jeżeli natomiast zamówienie już jest złożone prosimy o pilny kontakt z Biurem Obsługi Klienta, aby dane zostały poprawione przed wystawieniem faktury na osobę fizyczną.

Jeżeli faktura została już wystawiona na osobę fizyczną nie ma możliwości zmiany jej na fakturę na firmę.   

Czy mogę otrzymać paragon?

Nie ma możliwości otrzymania paragonu. Każdy klient dostaje od nas fakturę niezależnie czy podmiotem składającym zamówienie będzie firma czy osoba prywatna. Faktura dołączona do paczki jest dowodem zakupu.

Jakie są metody płatności?

Nasz sklep oferuje kilka metod płatności:

  • przelew bankowy - płatność tradycyjnym przelewem bankowym na otrzymany w mailu z potwierdzeniem złożeni zamówienia numer konta bankowego,
  • PayU - system szybkich płatności internetowych, które umożliwiają dokonanie natychmiastowego przelewu z Twojego rachunku bankowego, ale również płatność kartą, BLIKiem lub rozłożenie płatności na raty (PayU raty).
  • pobranie - płatność przy odbiorze - możliwość płatności przy odbiorze bezpośrednio u kuriera. Nie dotyczy wysyłki za pomocą Paczkomatów oraz odbiorów osobistych

Co mam zrobić, jeżeli płatność poprzez PayU się nie powiodła?

Jeśli napotkałeś problem podczas płatności za pośrednictwem PayU za chwilę powinieneś dostać maila z linkiem do ponownej płatności. Należy kliknąć w link i przejść procedurę płatności jeszcze raz - masz na to 24h od momentu złożenia zamówienia - po tym czasie zamówienie zostanie anulowane przez system automatycznie bez możliwości wznowienia. 

Ile mam czasu na opłacenie zamówienia?

Czas oczekiwania na opłacenie zamówienia jest zależny od formy płatności:

  • przelew bankowy - czekamy na wpłatę 7 dni,
  • PayU - czekamy na wpłatę 24h,

po upływie tego czasu zamówienie zostanie automatycznie anulowane.

Czy mogę zapłacić kartą kurierowi przy odbiorze?

Tak, firma DHL od 01.04.2020 wyposażyła wszystkich swoich kurierów w terminale płatnicze. Firma GLS natomiast umożliwia opłacenie BLIKiem przesyłek pobraniowych - wystarczy podać kod BLIK kurierowi i zaakceptować transakcję.

Czy zamówienie do sklepu stacjonarnego mogę opłacić przy odbiorze?

Niestety nie ma takiej możliwości. Wszystkie przesyłki, które są odbierane w sklepie muszą być opłacone z góry za pomocą PayU.

Czy mogę rozłożyć płatność na raty?

Można rozłożyć płatność na raty za pomocą systemu PayU.

Jak to działa?

  1. Składasz zamówienie w standardowy sposób, a jako formę płatności wybierasz PayU Raty.
  2. Następnie za stronie PayU wypełnia się którtki formularz.
  3. Po kilkunastu sekundach otrzymuje się decyzję o przyznaniu rat.

Więcej informacji można uzyskać na stronie PayU: https://www.payu.pl/metody-platnosci/payu-raty-dla-Ciebie.

Zwroty i wymiany

Jak dokonać zwrotu?

Każdy klient ma prawo do zwrotu towaru (bez podania przyczyny) w terminie 100 dni od odebrania paczki - pod warunkiem, że zwracany towar nie był używany, jest czysty, kompletny oraz nieuszkodzony.

Zwracany towar należy przesłać na nasz adres na własny koszt wraz z wypełnionym formularzem zwrotu towaru. Towar można również oddać do jednego z naszych sklepów stacjonarnych, dołączając wypełniony formularz zwrotu. Sklep stacjonarny tylko pośredniczy w zwrocie i nie oddaje pieniędzy.

Adres do wysyłki zwrotów:

Turystyczny Sklep Internetowy "e-HORYZONT"
FAM sp.j.
ul. Żaglowa 68
81-578 Gdynia

Należność za zwrócony produkt (wraz z ew. kosztami dostawy) prześlemy na wskazane przez Klienta konto bankowe w przeciągu 14 dni od otrzymania paczki ze zwrotem. Nie przyjmuje zwrotów wysłanych do nas za pobraniem ani do paczkomatu.

Czy mogę zwrócić towar w sklepie stacjonarnym?

Tak, można zwrócić towar w sklepie stacjonarnym. Natomiast sklep stacjonarny nie zwróci pieniędzy za zwracany towar. Dlatego należy wypełnić formularz zwrotu, a sklep stacjonarny odeśle paczkę do centrali. I dopiero po dotarciu paczki do centrali zostaną zwrócone pieniądze na konto wskazane w formularzu.

Na jaki adres należy odesłać przesyłkę?

Adres do wysyłki zwrotów:

Turystyczny Sklep Internetowy "e-HORYZONT"
FAM sp.j.
ul. Żaglowa 68
81-578 Gdynia

Pamiętaj, żeby zachować dokument potwierdzający nadanie paczki. Nie przyjmujemy zwrotów wysłanych do nas za pobraniem ani do paczkomatu.

W jakim terminie mogę dokonać zwrotu/wymiany towaru?

Na dokonanie zwrotu lub wymiany masz 100 dni od momentu otrzymania paczki.

Jakie dokumenty należy dołączyć do przesyłki zwrotnej?

Do przesyłki zwrotnej należy dołączyć wypełniony formularz zwrotu, który jest dołączany do każdej paczki. Jeżeli w Twojej paczce nie było formularza zwrotu możesz skorzystać z formularza zwrotu online dostępnego na stronie: https://www.e-horyzont.pl/rma/ Formularz zwrot dostępny jest także na stronie: https://www.e-horyzont.pl/zwroty_wymiany_reklamacje skąd można go pobrać, wydrukować i dołączyć do przesyłki.

W jaki sposób dokonać wymiany?

Wymiany należy dokonać w analogiczny sposób do zwrotu:

  1. Wypełnij formularz wymiany, który jest dołączony do każdej paczki.
  2. Zarezerwuj towar - napisz do nas lub zadzwoń i zarezerwuj interesujący Cię produkt. Pamiętaj, że towar, którym jesteś zainteresowany może się w międzyczasie sprzedać. Przyśpieszy to również całą procedurę.
  3. Odeślij do nas towar(na własny koszt), który chcesz oddać wraz z wypełnionym formularzem.
  4. Gdy tylko dostaniemy paczkę zwrotną, a towar już będzie czekał, wyślemy do Ciebie paczkę z wymienianym towarem(na nasz koszt).

Reklamacje

Czy mogę zareklamować zakupiony produkt?

Każdy produkt zakupiony w naszym sklepie internetowym jest objęty dwuletnią gwarancją, chyba że opis produktu na stronie sklepu oraz metka na produkcie podają inny, dłuższy okres gwarancji. Podstawą do przyjęcia reklamacji jest podanie danych dotyczących transakcji, które zarejestrowane są w naszym systemie (nr faktury, nr zamówienia). Dzięki temu nie jest konieczne dołączanie dowodu zakupu do reklamowanego towaru zakupionego w naszym sklepie internetowym.

Co mam zrobić, żeby zareklamować zakupiony towar?

Aby zareklamować produkt zakupiony w sklepie internetowym należy:

  1. Wydrukować oraz wypełnić formularz reklamacyjny, który można pobrać ze strony: https://www.e-horyzont.pl/zwroty_wymiany_reklamacje.
  2. Odesłać na własny koszt reklamowany towar, który powinien być czysty, na adres:
    FAM Sp. j.
    Dział Reklamacji
    ul. Żaglowa 68
    81-578 Gdynia
    lub oddać przesyłkę do jednego z naszych sklepów stacjonarnych - należy poinformować obsługę, że przesyłka jest reklamacją, a nie zwrotem.
    Uwaga! Nie korzystamy z usług przesyłek zwrotnych firmy InPost (dotyczy paczkomaczów) oraz nie odbieramy przesyłek za pobraniem

W jakim terminie reklamacja zostanie rozpatrzona?

Reklamacja zostanie rozpatrzona najpóźniej w ciągu 14 dni od daty otrzymania przez nas przesyłki z reklamowanym towarem.

Kontakt

W jaki sposób można się z nami skontaktować?

Można się z nami skontaktować mailowo lub telefonicznie:

Biuro Obługi Klienta pracuję od poniedziałku do piątku w godzinach 8-16 i jest dostępne pod numerami telefonu: 58 554 02 55 lub 536 333 660 oraz mailem: sklep@e-horyzont.pl. Możesz także napisać do nas za pośrednictwem naszego Facebooka - znajdziesz go (TUTAJ. Jeżeli masz pytanie niezwiązane z realizacją zamówienia odwiedź zakładkę Kontakt(https://www.e-horyzont.pl/kontakt) na naszej stronie.

W jakich godzinach można się z wami kontaktować?

Wszystkie telefony od naszych klientów staramy się odbierać w godzinach pracy naszej Obsługi Klienta tj. od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00 (poza dniami wolnymi ustawowo od pracy). Jeżeli nie możesz do nas zadzwonić w tych godzinach skontaktuj się z nami mailowo: sklep@e-horyzont.pl

© Copyright 2020 by e-Horyzont. All Rights Reserved.